fredag 27 december 2013

Hej då Jämtland

I dag åker vi hem igen.
Det blev som jag trodde. Det sa bara Poff! Så var de här dagarna historia,
Nu har vi en lång färd hem igen.
Men innan vi åker så vill jag stanna på en affär och köpa med mig riktigt tunnbröd hem och en back med Zeunerts julmust.
Jag skall åka förbi Dollaratore också och se om jag hittar några roliga prylar till huset.
Om vi kommer från stan före tolv så är jag nöjd.
Jag tror inte att det kommer vara speciellt halt i dag. Det är väl plusgrader på vägen bara man kommer ut ur Jämtland.
I morgon skall vi åka på kryssning men det är en helt annan historia.
Brrr. Jag fryser. Nu får Pelle lov att komma upp och sätta igång värmen här.
Endast 17 grader nu.
Kallt!
Ingen ved finns det här inne heller. Annars hade jag kunnat sätta igång en brasa i spisen.
Nu får jag vackert sitta här och vänta å frysa
Jag har så jäkla ont i ryggen att jag inte kan ligga längre. Annars hade jag krupit ner under täcket igen.
God morgon fredag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar