måndag 16 december 2013

Fem, fyra, tre, två, ett....

Nu är det nedräkning till julen och framför allt till JULLEDIGHETEN.
Det har varit en lång och tuff höst men nu skall jag ta det lugnt i några dagar.
Jag hoppas på att hinna kurera mig helt från den här sega och jobbiga förkylningen som jag har gått och släpat på halva hösten.
TRE karensdagar på bara några veckor. Jag har inte varken lust eller råd med sådana dumheter!
Atjo, atjo, atjo prosit. Det nös jag på, sa tomtegubben...
Några klappar till skall inhandlas innan lördag eftersom vi skall ha vår julklappsöppning innan vi åker upp till Östersund.
Vi får inte plats i bilen att ta med alla paket.
Vi säger varje år att vi inte skall köpa så mycket till killarna men ändå blir det paket i drivor.
Dagens I-landsproblem.

I MORGON ÅKER VI TILL TIERP OCH SKRIVER ALLA KÖPEPAPPER FÖR HUSET!!
Det känns otroligt roligt.
Jag kan inte vänta tills jag får sätta tänderna i det där stället :)
Jag tänker på det dag och natt.
Den tavlan skall hänga där och där skall vi bygga en sån där.....tankarna snurrar.
Var bor vi till våren då måntro?
Detta är också en spännande känsla.
Tänk om vi faktiskt har en lägenhet mitt i stan till sommaren?!
Det vore hur skönt som helst att kunna ta bussen till jobbet. Bara kliva ut ur dörren och ta bussen.
Ta en promenad i stan och sedan vara hemma. Ta en öl på en pub och gå hem, inga 400 kr i taxi.
Det är mycket som händer nu och det känns spännande.
Jag har ingen som helst julstämning alls i år. Kan bara tänka på allt det här nya som sker och att jag vill att julen skall vara över.
Trist men så är det!
Januari som är den tråkigaste och längsta månaden på hela året längtar jag till i år.
Men först fem dagar med vanliga, gråa vardagar.
Måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag!
Hej hå, hej hå! vi till vår gruva gå...


1 kommentar: