måndag 30 december 2013

Skönt att vara ledig!

I dag känns det extra skönt att vara ledig. Vi kom hem från båten i går kväll och jag var redigt trött.
Vi hade inte sovit så många timmar.
Jag somnade tidigt och känner mig pigg och utvilad i dag.
I morgon är det nyårsafton och vi har en hel del att fixa med i dag.
Vi skall handla och städa lite och duka.
Undrar hur nyårsdukningen skall bli i år då?
Jag tror att jag satsar på guld och vitt. Jag är less på allt rött nu så den röda duken får åka tillbaks till skåpet. En vit duk och guld-detaljer får det bli.
Undrar om man kan få tag på vita rosor någonstans?
Balkongen måste städas så att vi kan stå där och titta på nyårsraketerna i morgon.
Nya batterier i mina lyktor.
Jag skall försöka mig på att koka en riktig risotto i morgon, det kan väl inte vara så jäkla svårt. Typiskt mig att göra något som jag aldrig gjort förr när det kommer gäster. Det blir mer spännande då :)
Har inte kommit på någon bra efterrätt ännu. Förslag någon?
Kan man köpa något färdigt kanske som man bara lullar till lite extra? Man behöver ju inte göra det jobbigare för sig än man behöver, så att säga.
Man kanske skall åka på ett bageri och köpa en färdig chokladtårta som man bara kokar en egen hallonsås till och vispar lite grädde med rom. eller en egen romrussinglass?
Jag får ringa till Fia och fråga hur hon gör sin.
Jonny vill åka och kolla på bil i dag också. Vi skall ju köpa ny bil igen. Han är lite mer exalterad över detta än mig, tror jag. Jag har mest ett visst litet hus i huvudet just nu. Kan inte riktigt fatta allt nytt som händer. En sprillans bil OCKSÅ, det blir för mycket för mig.
Här kommer några bilder från båten.
Kan man inte dansa så kan man klappa takten i alla fall.

Anna och Carola

Vänner

Du och jag

Snygga tjejer!!
Hmm...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar