måndag 15 februari 2016

Fånga dagen....

.... är vad man SKALL göra, men just nu lever jag mest i framtiden.
Det händer lite skojiga saker den här veckan och nästa så mina tankar är liksom hellre där än här.
På fredag åker vi upp till Jämtland.
Vi skall hälsa på i min kompis stuga i Åkersjön. Åka skoter på fjället och bara mysa.
DET längtar jag efter.
Helgen efter det fyller gubben 50 år och då skall vi ha ett litet party här hemma. Nu när det inte blev en operation för min del så kunde vi ju sno ihop en liten fest ändå.
Vi håller till här hemma i lägenheten så det blir inte så många som vi hade velat bjuda, men resten få komma på vår fest till sommaren i stället. Vi har ju en 50-åring till i familjen snart så fester blir det gott om i år.
Någon gång i mars tänkte jag ta tåget upp till Östersund och bo hos Eivor. Då skall jag bara hälsa på gamla kompisar, gå på krogen och luncha i stan med den som vill.
Det enda kruxet är att Eivor har två katter så jag måste börja förbereda mig med allergitabletter redan nu om det skall funka att bo där.
Mycket att längta till alltså och det känner jag att jag behöver.
I dag blir det en lat måndag. I dag skall jag bara kolla på tv, sova och äta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar