torsdag 18 februari 2016

Fuck you!

Det pratas så mycket i media och överallt om att äta rätt och motionera.
Vi vet allt om hälsa och om hur vi skall röra på oss för att må bra och för att vi inte skall dö i förtid av hjärt och kärlsjukdomar. Ändå blir vi bara fetare och fetare.
Jag har bantat sedan 1995 och jag börjar bli jävligt trött på det.
Men när jag äter så som jag är uppfostrad till att äta så blir jag ju bara större och större.
Varför kan man ju undra?
Varför blev vi inte feta på 70/80-talet av pasta,ris, potatis, grädde och smör i maten samt 6-8 brödskivor per dag med smör och ost?
Vad har matindustrin gjort med vår mat som gör att vi inte längre kan äta den mat som vi är vana vid, utan att bli smällfeta?
Det är alla dessa smakförstärkare= socker som förstört vår mat.
Om jag går på ICA och köper en färsk kyckling så tror jag ju att jag får 100% kyckling, men läser du noga på innehållsförteckningen står det: Innehåller 89% kyckling!!?
Vad faan är de andra 11% då?
Jag är en sådan människa som bara behöver titta på "fel" mat så går jag upp i vikt.
Jag är så jävla trött på att räkna kalorier och tänka på varenda tugga jag stoppar i munnen. Trött, trött TRÖTT!!
Men jag vill inte väga 112 kg igen.
Jag har redan gått upp 10 kg sedan i sommras och jag vill inte gå upp mer.
Detta med fetma håller på att bli ett stort samhällsproblem men ändå är det ingen som reglerar vår matindustri!
Lagstifta om socker i maten så kanske man kan nå problemet en bit i alla fall.
Fuck You!




2 kommentarer:

  1. Just så är det Maggan....socker i allt och extra mycket i fettfria produkter...för att dessa ska gå att äta överhuvudtaget...Ironi..!?!

    SvaraRadera
  2. Ja, ironi. Längtar till jag kan börja röra på mig igen. Gå en promenad som vanliga människor.

    SvaraRadera