onsdag 17 februari 2016

Spam på Facebook

I går var det massor av mina vänner på Fejjan som delade ett inlägg som löd så här:
Får jag fråga om en tjänst.... bara några av er kommer att göra det, och jag vet vem du eventuellt är. Om du känner någon som kämpade en kamp mot cancer och gått bort, eller någon som kämpar fortfarande eller känner någon som är en överlevare... 
Lägg detta till din status i 1 timme som ett tecken på respekt och minnesdag. Jag hoppas att jag får rätt om de människor som kommer att göra det    !!!
Kopiera, dela INTE

Detta är bara spam!
Varför skall man kopiera istället för att dela?
Jag har förlorat båda mina föräldrar i cancer men känner inget behöv att att dela detta på Fejjan.
Likaså att man älskar sina barn och en massa annat som kommer upp i flödet hela tiden.
Fånigt om du frågar mig.
Dessutom är det nätfiske på högsta nivå.
Sluta dela dessa massutskick!
Så! Nu har jag sagt vad jag tycker.

Nu över till något helt annat.
Packa till fjällen skall jag göra i dag. Tvätta min duntäckjacka som är skitigare än skitig och luktar amöba. Den har hängt på jobbet några år och INTE blivit tvättad. Blä!
Men i dag skall det bli ändring på det.
Annars är det väl inte så mycket man behöver ha med sig till fjälls när man inte skall åka skidor.
Varma kläder och någon värmande dryck räcker väl?

" Vi drar till fjällen, fest hela kvällen..."
Fotot har jag snott från Ninas facebooksida,
Felåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar