måndag 1 februari 2016

Duktig flicka!

I dag tog jag mig i kragen och ringde Ortopedkliniken.
När jag gråtit färdig efter deras upplyftande besked så ringde jag Folksam. Å kors i taket!
Jag hade den tilläggsförsäkring jag behövde för att få lite extrapengar i allt elände.
Pengar är ju alltid lite plåster på såren.
Äntligen kom jag ihåg att beställa nytt ICA-kort också. Eftersom det gamla har blivit avmagnetiserat och inte funkar att ta ut handtag med längre.
Jobbigt att handla på gammalt hederligt vis varje gång.
Man vill ju se vad man handlar för, och slippa stå i kö och betala.
Tre saker som jag tog tag i, i dag.
Duktig flicka.
I morgon ringer jag försäkringskassan och hör om och hur och när jag blir utförsäkrad.
Nu kommer jag ju inte tillbaks till jobbet i höst som jag först trodde.
Jäkla skit!
Det är inte lätt att vara människa inte. Man skall vara frisk för att orka vara sjuk.
Det skall gudarna veta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar