måndag 1 februari 2016

Sex månader

Jag var en duktig flicka och ringde upp ortopedmottagningen i dag.
En jättetrevlig sköterska ringde upp mig efter bara några minuter och förklarade situationen.
De ligger efter med alla operationer på ortopeden just nu. Allra mest ligger de efter med knäoperationerna.
Istället för två månader vårdgaranti så har de nu ändrat till sex månader.
Jag var hos läkaren den 3 december och så får jag räkna sex månader framåt. I början på juni kan jag kanske få en operation. I alla fall före sommaren, sa hon, för då har vi stängt.
Hur det känns?
Ja, vad säger man?
Skjut mig!
På Försäkringskassan säger de att jag blir utförsäkrad den 17 augusti. Men innan dess är jag ju inte tillbaks i arbetslivet så vi får väl se vad som händer med det då.
Nä, detta var verkligen ett bakslag.
Jag är så himla ledsen nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar