torsdag 11 februari 2016

Från oväntat håll

I går kväll ringde min telefon och snacka om min förvåning när jag såg vem det var!?
En gammal vän som jag inte ha hört något av på många år.
Hon ville ringa och höra hur jag mådde.
Hon läser tydligen min blogg varje dag och visste allt som jag har skrivit om den senaste tiden. Allt om min försenade operation och hur jag mår när jag inte kan leva mitt liv.
Jag blev så glad.
Hon är den andra människan som ringer mig och frågar hur jag mår.
Jag blev överraskad och jätteglad när jag såg på telefonen vem det var som ringde.
Vi pratade i en timme och allt och ingenting, om hur vi mår, om våra barn mm mm.
Jag skall försöka övertala henne att komma till mig i Hållen i vår. jag skall nog kunna packa en bil full med kärringar som kan ta sig till mig i Hållen när det börjar bli lite varmare.
När man kan sitta i vårsolen och ta ett glas rosé utan att frysa fast.
Det skall jag nog se till.
Till dig som ringde: Tack för att du hörde av dig. Tack för energin du gav mig.
I dag känns saker och ting mycket bättre.
Kärlek till dig och din familj <3
I bland kommer kärlek från oväntat håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar