onsdag 2 januari 2013

Skönt att vara ledig

I dag när många andra börjar jobba så är det skönt att vara ledig.
Jag hade bestämt mig för att inte sova så länge i dag men när jag vaknade så var det ljust och klockan var 08.30. Inte jättesent men senare än vad jag hade tänkt mig.
I dag skall jag ge mig ut på en promenad och plocka ihop julen.
Inte så mycket på agendan alltså :)
Det blir skönt att ta det lugnt nu några dagar. Inget party, inga gäster och inga måsten.
Jag och Jonny snackar om att göra om lite här hemma. Köpa en byrå till sovrummet så att vi slipper gå upp på övervåningen och hämta våra kläder hela tiden.
Vi funderar på att slänga en av våra soffor som har blivit nedsutten och ful. Det räcker med en stor soffa och kanske en till lite mindre eller en till fåtölj med fotpall.
Jonny har ju snackat om den där köksön också och jag tycker att det låter bra.
Jag scannar Blocket så får vi se vad som dyker upp.
Till helgen skall vi väl ha en trettondagsmiddag här hemma men då är julen borta och rummen är fyllda av vårens tulpaner. Härigt!
Jag kanske skall laga något från min nya kokbok? Vi får se?
Jonny fick ju en ny kokbok i farsdagspresent också, den kanske innehåller mycket roliga recept.
Angenäma problem man har va :) vilken kokbok man skall använda för att laga middag till familjen.
Nu lite mer kaffe.
God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar