söndag 24 december 2017

God Jul

Ställde klockan på 07.00 i dag. 
Brukar servera frukost kl 09.00 och jag skulle hinna göra både gröt och saffranspannkaka.
Nu sitter jag här och undrar var min man tagit vägen? Ser att klockan är 06.57??
Inser, jahaa!! Ställde visst klockan på 06.00....
Så nu kommer allt vara klart en timme för tidigt. Det är så typiskt mig.
Ja ja, shit happens. 
I dag är det julafton och jag har inte gjort hälften av vad jag brukar, men kolla! det blev jul ändå.
Jag har inte skickat ett enda julkort, inte bakat en enda kaka, inte gjort något pepparkakshus, inte pyntat på loftet....., inte skickat paket till Eivor. 
Det känns som om jag har haft mina tankar på annat håll den här hösten, men som sagt, det blir jul ändå.
Jag har också reducerat lite saker från julbordet, men jag lovar att ingen kommer gå hungrig från bordet i dag.
Jag är så glad över att få ha hela min familj hos mig, glad att de vill komma hit till mitt juleljus.
Med dessa ord vill jag önska dig en riktigt god jul.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar