fredag 1 februari 2019

Jag drunknar snart i kaffekoppar

Svärfar hörde av sig för ett bra tag sedan och talade om att han försökt sälja svärmors kaffeserviser på blocket utan resultat.
Han frågade om jag ville ha dem, annars krossade han allt i brännbart.
Min hjärna sade nej, nej, nej. Inga fler kaffekoppar i mitt hus. 
Men munnen sade: åh, nej. Inte får du slänga dem. Jag kan ta dem till mitt hus.
Sagt och gjort.
I somras dök det upp en kartong med porslin och förra helgen jag var här så packade jag upp allt.
1. 
Tolv koppar med fat plus assietter, två askkoppar och ljushållare.

2. 
Fem kaffekoppar med fat

3. 
Tolv kaffekoppar med fat plus assietter. Kaffekanna, gräddsnipa, sockerskål och cigaretthållare.

4. 
Tolv kaffekoppar med fat

5.
Nio assietter med tårt/kakfat


Var i hela fridens namn skall jag förvara allt detta nu då?
Jag är ju inte klok som sa ja. Men jag kunde inte låta honom slänga bort allt.
Jag älskar ju sånt här gammalt porslin.
Men man använder ju inte sånt längre. Det får inte plats många cl kaffe i varje kopp.
Å en annan dricker ju två stora muggar när en är kaffesugen.
Jag hoppas mina barn blir glada när det är dags för bodelning... Hahaha!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar