onsdag 13 mars 2013

Mat

Allt handlar om mat.
Vad ska jag äta?
Vad har jag ätit?
Och nu står jag och lagar mat till gubbens fisketripp.
Ja, jag vet.
Han kan fixa sin egen mat, men jag tycker att det är roligt också.
Dessutom så är han så tacksam att jag hjälper honom.
Klart att jag vill vara snäll.
Men det är mycket mat nu.
Jag slapp laga middag i dag i alla fall. Killarna fixade någon slags fiskgratäng.
En påse som man blandar med créme fraiche och sedan lägger på fisken.
Skjuts in i ugnen, koka potais och äta.
Det var gott.
Så var det mat på tv:n också. Sveriges mästerkock kl 20.00.
Tänkte vika tvätt och kolla på det samtidigt. Men jag orkade inte.Nu blir det nog bingen för lilla mig.
I morgon är en annan dag som också kommer att handla om mat antar jag.

I morgon kommer det att bjudas på smörgåstårta innan vårt kvällsmöte. Hur skall jag göra för att inte äta av den då? För det första måste jag vara proppmätt och för det andra så får jag aldrig komma att bli ensam tillsammans med smörgåstårtan. jag är stark i andras närhet men ensam så kan det gå åt hilvitti, helt enkelt.
"ensam är INTE stark" .
Hjäp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar