söndag 3 mars 2013

Jag har bestämt mig

I går när jag träffade min fina vän Anna så började vi prata om att jag har gått ner i vikt den senaste tiden.
Hon berömde mig och sa hur duktig jag är.
Jag sög åt mig av berömmet och försökte ta emot alla komplimanger utan att bli allt för generad.
Efter en stund såg hon att jag har slutat bita på naglarna och då utbrast hon: - Har du bestämt dig?
Jag skrattade lite och sa att jag hade väl det.
I dag har jag funderat på det där som hon sa.
Har du bestämt dig?
Har jag det?
Vad innebär det?
Hur gjorde jag?
Varför har det tagit så många år innan jag kom på hur man bestämmer sig?
För det känns verkligen så.
Att jag har bestämt mig alltså.
Bestämt mig för att ta hand om mig själv och min kropp. För det är väl det jag har bestämt mig för antar jag.
Jag går ner i vikt, jag slutar bita på naglarna, jag tränar, jag äter vitaminer och mineraler varje dag för att må bättre. Jag har tom plockat fram min fotsalva och börjat smörja mina fötter morgon och kväll. Det har väl aldrig hänt ;)
Men jag visste inte att det var så förrän Anna klämde ur sig frågan igår:.
-Har du bestämt dig?
Ja, det har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar