lördag 16 mars 2013

Tröstar mig med lite zumba

I dag åker Jonny till Dalarna för att i morgon fortsätta till Grövelsjön  på den Norska sidan.
Där skall han sitta på isen och pimpla i en vecka.
Pimpla fisk och whiskey ;)
Jag kan inte låta bli att tycka att det är tråkigt att han åker.
Skönt för honom med en veckas semester men tråkigt för mig att stanna kvar här hemma och vänta på att han skall komma hem igen :(
Maria frågade om jag skall med på Zumba i dag och jag sa ja i ett svagt ögonblick.
Jag vill prova men jag är rädd för att mitt knä inte skall palla en timmes dans.
Man vill ju inte behöva bryta mitt i ett pass.
Jag har inte bestämt mig om jag skall åka än.
Men det kan vara bra att göra något roligt i dag när gubben min åker i väg å allting.
Träffa lite goa och glada människor och dansa ett tag.
Det kan jag bara må bättre av, eller hur?
I kväll vet jag inte vad jag skall göra? Umgås med mina söner kanske? Om de vill leka med sin gamla mamma, vill säga?
Är det något bra på tv:n?
Jag har kvar en påse ostbågar sedan mellomyset förra lördagen.
Te och ostbågar låter väl som ett bra lördagsmys?
Jag måste åka och handla också.
Lite mat och mjölk, coce zero, ägg mm mm
Sitter här och funderar på om jag törs skjutsa Jonny till tåget om 1½ timme eller om han skall få ta en taxi. Jag har en tolvtimmars regel angående att köra dagen efter och den ruckar jag på med två timmar om jag sätter mig bakom ratten redan kl 10.30 så jag tror nog att han får ta en "Bulle" till stationen i dag. Det är inte värt att mista körkortet för att man skall chansa.
Ja men nä men.
Joråsatteee....
Trevlig lördag på dig då!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar