måndag 25 mars 2013

Kakakaka! (kackel)

Det är någe knas med min mage i dag.
Jag kände det redan i går när jag skulle lägga mig att jag inte mådde så bra.
I natt har jag sovit med en kudde under magen hela natten och vaknat då och då av en slags magknip som jag inte känner igen.
Det är inte magkatarr, så mycket kan jag säga.
Nu ska jag försöka mig på en kopp kaffe så får vi se vad som händer?
Förutom en krånglig mage så är väl allt ok.
Fick hem gubben min i går eftermiddag men han flyger till Malmö igen om en timme :(
kommer visserligen hem igen i morgonkväll, men ÄNDÅ!
Jag ska hinna göra lite påskfint här i veckan och handla lite påskmat men annars är det lugna puckar.
Knut skall åka till Jämtland över påsken och inte fira hemma hos oss :(
Trist! men så är det. Saker och ting kan inte vara så som de alltid brukar vara även om jag skulle vilja det.
Vi andra skall väl umgås och äta och dricka gott.
Men vi kommer att sakna Knut.
Ludde skall bo i brorsans lägenhet och mata fisken  medan han är i Jämtland så Ludde kommer vi inte heller se röken av mer än till påskmaten.
Om det blir fint väder i påsk så tänker vi ta med oss "ungarna" till husvagnen och promenera, sitta på altanen och sola och grilla korv.
Vi hoppas verkligen på en solig påsk.
I dag är det måndag och jag skall jobba och träna. Vika världens största tvätthög kanske jag orkar i kväll?
Vi får se?

2 kommentarer: