onsdag 27 mars 2013

Snart är det påsk

Jag har påskhandlat, jag har påskpyntat och jag har påskplockat.
Nu är det bara lite golv kvar och den gigantiska tvätthögen.
I dag jobbar jag sent och efter jobbet ska vi till Gränby för att kolla upp en ny telefon till mig och gå på bolaget.
I morgon kanske Jonny kunde vara ledig, sa han, för att vara hemma och städa <3.
Kärlek!
Jag vet att det är hans hem också men det är inte många gubbar som jag känner som skulle vara hemma från jobbet och städa till påsk för att göra sin fru glad inte.
Kärlek!
Helt plötsligt så försvann lite stress från min mage. Jag vet att det blir påsk ändå fast än vi har några dammråttor under sofforna men det är så mycket skönare att luta sig tillbaks hela påskhelgen och veta att det är nystädat överallt.
Nu ska jag käka lite frukost och sedan pallra mig iväg till arbetet.
Trevlig onsdag önskar jag dig!

Jag uttrycker för mina närmsta allt vad de betyder för mej
Runt oss har vi människor som betyder otroligt mycket för oss. Familj, vänner, kollegor - eller människor vi mött bara en gång.
Låt dagen idag bli den dag då du börjar uttrycka all den kärlek och tacksamhet du har inför dessa människor. Ett leende, ett SMS, en kopp kaffe, en kram eller ett telefonsamtal. Vad det är spelar ingen roll - det viktiga är att du medverkar till lite mer kärlek på jorden, och för dej själv!

2 kommentarer:

  1. .....och jag har allting kvar....handla..städa...bolaget! Bara för att jag lade mej platt igår eftermiddag..sov i tre timmar...helt slut i knopp å kropp! Hoppas att Lars hjälper mig att handla idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch! Någon där hemma måste ju hjälpa till när du inte mår bra. Kramar!

      Radera