torsdag 19 september 2013

Världen är allt bra liten ändå.

Det började en ny flicka hos oss i måndags.
När vi fick papperen angående henne för några veckor sedan så kände jag igen efternamnet.
Det ringde en liten klocka i hjärnkontoret men jag kunde inte komma på varifrån.
Jag funderade och funderade men det var tomt.
Hade jag en klasskompis med det efternamnet kanske?
Eller var det någon annanstans ifrån?
Jag har funderat och funderat.
I dag frågade jag flickans mamma som var med på inskolningen om hon händelsevis hade släkt i Jämtland?
Å Det hade hon!!
Jag funderade och frågade men ingen lösning.
Så kom jag på ett förnamn till efternamnet och då sa hon att hennes kusin heter så.
Men hennes kusin var inte i min ålder så det kunde inte vara någon klasskompis till mig.
såg jag henne framför mig!!
Bilden på förnamnet och efternamnet!
Jag har haft henne på förskola i Östersund. Frösön för att vara exakt.
Hur stor är chansen att jag har en flicka på "dagis" i Östersund och 25 år senare har jag hennes kusinbarn på en förskola i Uppsala??
Hur liten kan världen vara ibland?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar