söndag 29 september 2013

Söndagkväll

Nu är det gjort!
Husvagnen är vinterklar och Knut har hämtat soffan som han fått av oss.
Nu skall jag scanna Blocket efter ny soffa, divan eller fåtölj att ställa på den tomma platsen.
Jag håller på med middagsmaten som Knut fick bestämma i dag.
Det blir smörstekt bröd med svampstuvning till förrätt och fisch`n chips till varmrätt.
Flickvännerna kommer också.
Jag har tagit mig ett glas rött och ser fram emot en middag med familjen.
K*Ä*R*L*E*K*!
I morgon åker Jonny på resa igen men denna gång håller han sig i Sverige och kommer hem på torsdag.
Trist ändå :(
Själv har jag en fullspäckad vecka framför mig.
Jag skall ta emot en praktikant som skall göra fem veckors praktik hos mig.
På tisdag är det föräldramöte och på onsdag skall jag klippa mig.
L*Ä*N*G*T*A*R*!
Nästa helg SKA! jag plocka svamp för nu är mitt förråd snart tomt.
Jag håller på med den sista torkade burken nu.
I dag fick jag köpa färska champinjoner för att dryga ut stuvningen med.
Men ännu är det helg och ännu kan jag njuta av en ledig kväll med familjen och lite gott rödvin.
Man kan ha det värre va?
Det är inte jättesynd om mig inte.
Det är så skönt att husvagnen är fixad, det har varit en riktig ångestknöl i bröstet hela veckan och nu är det äntligen gjort.
Så skönt!
Skål på mig och trevlig söndag på dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar