torsdag 12 september 2013

Fula kläder


Var på Gränby Centrum i går och tänkte att jag skulle hitta mig lite snygga kläder men tji fick jag.
Jag tyckte att alla affärer hade fula kläder och fula färger.
Är jag helt förlegad och gammal?
Men vad ska en lagom tjock tant i sina bästa år ha på sig egentligen?
Storblommigt?
Knallrosa?
Baggyjeans?
Jag vet inte, det kanske bara var jag som råkade springa på fel klädhängare i går men jag kom hem tomhänt i alla fall.
Nä, förresten.
Jag köpte ett par knallblå leggings och svart tygfärg och färgade en klänning när jag kom hem.
Den blev jättefin.

P.S Jag gjorde som du sa syrran. Jag började räkna kalorier i går igen. Det är väl det enda raka om man inte skall se ut som en Heffaklump till jul. Kram!




3 kommentarer:

  1. så är det att shoppa för mig med,och jag är 52, överviktig och vill inte ha det mode som är nu :)
    Kram på dig fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast man vill ju inte se ut som på 80-talet heller. Vanliga jävla kläder tack. Tror jag skall bli designer för tjockisar när jag blir stor :)

      Radera
  2. Heja dej som kommit igång med kaloriappen igen! <3
    Det är svårt med kläder...jag har snart inga att ta på mej....! Köpte jätte fina kläder av grannen på vår senaste loppis...för 10 å 20 kronor...men det var inte så många plagg.

    SvaraRadera