söndag 22 september 2013

Magsjuka

Det började med lite feber och att jag mådde lite allmänt skruttigt i går.
Vi åkte hem och jag vilade. Kollade på film och gjorde ingenting.
Jonny fixade käk och efter maten skulle vi spela spel igen.
Då satte magsjukan igång.
Jag skall verkligen inte gå in på detaljer men det var inte mysigt.
Som tur var hittade Ludde Imodium till sin gamla mamma.
Jag tog två tabletter och när magen hade lugnat ner sig efter ett par timmar så somnade jag av utmattning i soffan.
Jag har sovit hela natten men jag hade och har fortfarande ont i magen.
Nu försöker jag starta dagen med en kopp kaffe, vi får se hur det går?
Blir nog inget arbete för mig i morgon om man skall hålla på fyrtioåttatimmarsregeln.
Jag hoppas nu att det bara blir bättre och bättre from nu.
Jag som skulle ut och kolla efter svamp i dag :(
Sur blir jag.
Jag som sa att jag inte haft en sjukdag sedan april. Borde ha hållit käften, man skall inte säga så för då kommer skiten som ett brev på posten. Bokstavligt talat.

I dag åker Jonny till Liverpool. Hoppas att han inte har blivit smittad. Inte kul att vara på resa och få magsjuka.
Då är det bättre att han får det nu innan han åker.
Han får åka och köpa Imodium så att han har med sig puttifallatt.

Sjuk söndag.
Det blir många filmer i dag då.
Rostat bröd och grönt te.
Kaffe var INTE bra.

Det går troll i det här. jag blir nästan alltid sjuk när Jonny är på resa.
Aldrig någon som är hemma och tar hand om mig när jag är sjuk.
Själv är bäste dräng....tydligen :P

Tjyytjock är ett passande ord på den här bilden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar