måndag 23 september 2013

Can´t wuuurk 2day

På grund av fyrtioåttatimmarsregeln vid magsjuka så stannar jag hemma i dag.
Jag mår ganska bra nu (tror jag) men jag bör nog ta en dag hemma innan jag åker på jobbet och smittar.
Hade jag haft ett annat arbete nu så hade jag kunnat arbeta hemma och sluppit få karensdag.
Det här innebär 1000 kr minus på min nästa lön, efter skatt!
Det är dyrt att vara hemma när man har det jobb som jag har. jag blir ju utsatt för olika smittor och bakterier hela tiden. Vi borde ha som smittskyddsskötersorna, ingen karensdag.
Tycker jag allafall.
Men det är ju ingen som frågar mig vad jag tycker inte så det är bara att bita ihop och betala fast jag tycker det känns fubbigt.
Det känns konstigt att vara hemma när man inte känner sig jättesjuk.
Lite som att skolka :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar