söndag 1 februari 2015

Tre veckor av mitt liv

Vi är dödströtta och har ont i hela kroppen men det är bara att köra på.
I morgon är det bara en vecka sedan vi började riva på Murargatan.Om tre veckor skall vi vara inflyttade.
Herregud, det är ju ingenting.
Tänk alla som renoverar år ut och år in. Hur fasen orkar de?
Med småbarn och dålig ekonomi skall de bygga sina drömhus. Jag förstår ingenting?
Allt kostar ju mycket mer än vad man först räknade med och det måste man räkna med när man börjar renovera.
Tre veckor.
Tre veckor.
Tre veckor.
Det är mitt mantra nu..
Om tre veckor är allt klart (eller åtminstone de mesta).
På tisdag får vi domen hur länge det kommer ta att fixa alla golven innan vi kan lägga golven.
Struligt att förstå? Tell me about it. I dag får vi tillgång till vår nya parkeringsplats, Skönt att slippa leta parkering innan vi kan gå upp i lägenheten.
Det skall bli skönt att komma upp till Hållen i eftermiddag också. Ett hem som inte är ett byggkaos eller ett flyttkartongskaos.
Det skall bli härligt för hjärnan att bara få en slapp söndagskväll där uppe. Vilken tur att Jonny glömde sim bandsåg förra helgen!
En god middag och en bra film är precis vad vi behöver.
Men först en dag i lägenheten. Slipa spackel och måla står på schemat. Hå hå jaja.
Jag förstår inte er som tycker om att renovera, jag gör det INTE!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar