måndag 2 februari 2015

Dåligt samvete

Jag har svårt att sköta kosten nu när vi knappt är hemma och lagar mat. Det blir snabbmat var och varannan dag när vi renoverar.
Jag blir sötsugen när jag inte sköter mig och äter rätt mat.
Jag har inte rökt på över en vecka och det gör det också svårare att stå emot sötsuget.
Dåligt samvete får jag för mig själv. Jag vill verkligen inte sumpa min viktminskning nu bara för att vi renoverar hela tiden och inte har tid/plats/lust att laga mat.
I dag jobbade jag till kl 18.00 och med en blodsockernivå som var under hålfoten så åkte vi raka vägen till Mc Donald`s.
BAD!
Efter maten insåg jag att jag inte kommer orka göra något i lägenheten i kväll så Jonny fick skjutsa hem mig.
Nu sitter jag här med dåligt samvete för att jag inte är på Murargatan och dåligt samvete att jag inte packar nu när jag är hemma.
Men jag är så trött att jag knappt orkar hålla ögonen öppna.
Det är bättre att jag somnar tidigt i kväll så att jag är pigg i morgon när jag slutar tidigare och orkar renovera då istället.
Man orkar bara så mycket som man orkar.
Men dåligt samvete har jag för allt som jag inte orkar göra i kväll.
Äckelmätt är jag på en äcklig hamburgare till råga på allt.
I dag har jag ingen bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar