tisdag 24 juli 2012

Tjugofem år sedan

I dag den 24 juli 1987 så blev jag och Jonny ett par.
Cina och jag hade mött några lumpare dagen innan på "Garden" som utestället hette.
Jag satte mig bakom Jonny för att han var så snygg och hade så snygga kläder på sig.
Efter ett tag så vände han sig om och började prata med mig. Han sa att han var från Uppsala och att han egentligen tänkte åka hem i morgon(fredag) men att han och kompisarna var nyfikna på vad Storsjöyran var för något.
Jag pratade en stund men sedan ursäktade jag mig och gick på toaletten.
När jag kom tillbaks till bordet, mycket senare, så hade grabbarna gått och jag fick skäll av Cina att jag varit borta så länge men hon berättade också att hon bjudit hem er alla TILL MIG, nästa dag och att den där snygga killen hade fått mitt telefonnummer (inga mobiltelefoner på den tiden inte).
Jag fick panik eftersom man aldrig kan lita på ett gäng lumpare.
Nästa dag var det lååååång kööööö till bolaget och vi kom hem senare än kl 15, som var tiden då Jonny skulle ringa till mig.
Jag hörde telefonen ringa ute i trapphuset när vi kom hem och jag försökte skynda mig.
Sista signalen svarade jag och då frågade Jonny så artigt om det var ok att komma fem st grabbar hem till mig på kvällen. Jag som trodde att de skulle komma ett helt kompani blev ju lättad och sa ja.
Senare på kvällen kom grabbarna hem till mig och när en av Cinas komisar stötte på Jonny så tog han skydd hos mig.
Han frågade om inte vi kunde låtsas vara ett par och hålla handen när vi gick ner till stan för att kolla på artisterna på Storsjöyran.
Jag sa ja och sedan släppte vi aldrig varandra något mer.
Sex månader senare var jag gravid med Knut och nu tjugofem år senare har vi tre vuxna söner här sitter jag i en husvagn med min älskade man och minns som en gammal tant.

Detta är bilder från kvällen då vi blev ett par.
Fredagen den 24 juli 1987





8 kommentarer:

  1. Underbart! Stort grattis på er dag. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. lina swälas eklöf24 juli 2012 13:54:00

    Finaste berättelsen om finaste svärföräldrarna! Kram på er! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Lina <3
      Du är väl för snäll du.kram!

      Radera
  3. Grattis goknoppar :o)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig historia :-) Och min käre maken var med... Dessutom var det på min 15-årsdag ;-) Kram och grattis (i efterskott)!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk att L va med också :) och tänk att du är så ung då :) Å tänk att det har hållit i 25 år. Hur gick det till?
      Tack!

      Radera