torsdag 5 juli 2012

Vilken morgon

Vaknar "miss i nassen" av att jag håller på att svettas ihjäl.
Kliver upp och öppnar ett fönster.
Somnar om trotts Jonnys intensiva snarkningar.
Vaknar 06.30 av att jag är kissnödig.
Jag känner mig pigg som en mört men inser att jag måste sova en liten stund till.
Jonnys snarkningar har nu övergått till långa, nöjda stön vid varje ut-andning.
Jag lyckas somna om, kors i taket, men vaknar snart av att alla tåg som går till och från Gävle bromsar utanför Fredriks fönster och det låter som om någon sitter och gnisslar tänder i ditt öra.
Klockan 08.30 orkar jag inte fortsätta sova längre utan jag går upp för att sätta på kaffe.
När jag står och sköljer ur kannan till kaffebryggaren så råkar jag stoppa hela diskborsten genom botten på kaffekannan så nu kan vi inte brygga morgonkaffe plus att Fredriks kaffebryggare är helt paj.
Jag har försökt att limma dit biten igen med hjälp av mitt snabbnagellim men så länge det ligger på tork så får vi koka vatten och brygga rätt ner i Fredriks tillbringare.
Nöden har ingen lag.

Solen skiner i Gävle och det ser varmt och skönt ut.
Vad skall man ta på sig i dag då? Jag som bara har packat svarta kläder...isch!
Först lite frukost och en dusch, sedan bär det iväg till campingen.
Lite förfest på campngen med Nils och gänget innan det är dags för festival.
dagens första band, som jag vill se, är Mustasch och de går på kl 16.00.

Rock´n Roll!





2 kommentarer:

  1. Det finns ju affärer i Gävle oxå. Köp nå nytt Pöss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får köpa grabben en ny bryggare :P

      Radera