måndag 22 maj 2017

Mardrömmen fortsätter

Läkaren ringde i dag.
Han kan inte avfärda grejen på levern som endast en cysta så nu väntar fler undersökningar.
Mer röntgen och en biopsi står på schemat. När vet man inte, men så fort som möjligt sa läkaren. Prover den här veckan och svar nästa om allt går som det ska.
Vi är förstås lamslagna och förtvivlade. Varför kan det inte bara vara över snart?
Nu måste vi vänta ännu längre och nu kramar rädslan våra kroppar igen.
FUCKINGJÄVLASKITCANCER!!!!
Jag är arg, ledsen, livrädd samtidigt.
Var till en kurator i dag som sa till mig att försöka att inte få katastroftankar direkt, men det är lättare sagt än gjort  när mina rädslor besannas hela tiden.
Nu skall jag sova, hoppas jag #propavan
I morgon drar vi till stugan. Miljöombyte blir bra för oss alla, här hemma får man ju klaustrofobi.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar