tisdag 13 juni 2017

I dag blir det väder...

I dag vaknar jag till ett mulet och grått Uppsala.
Jag hör att det regnar lite på min fönsterbrädan. I går åkte vi igenom värsta skyfallet, tur att vi var inne i bilen då. 
Termometern visar 15,4 grader så får vi bara sol så kommer det nog bli en varm och skön dag.
Hoppas det inte regnar på fredag när vi skall ha sommarfest på jobbet, eftersom vi skall grilla och leka sommarlekar utomhus då.
Nu börjar den här årstiden när man är så hemskt väderfixerad igen.
Just i dag önskar jag att jag bara fick koncentrera mig på vädret.
Det skulle vara så lätt och enkelt att bara få tänka på om det är regn eller sol ute.
Som min farfar, han skrev ner vilket väder det var i en liten bok, varje dag.
Så kunde han ta fram böckerna och visa att: den 13 juni 1968 då var det ruskigt varmt och Syrénerna hade redan blommat ut.
Det tyckte han var viktigt och intressant.
Just nu känns det så futtigt att ens bry sig om vädret.
Vem bryr sig om det regnar eller är sol ute?

Å tvätthögen försvann inte av sig själv i går heller...typiskt!

Här får du en bild på min vackra Pion som blommar ute i stugan just nu.
 
Själv går jag på glödande kol och håller andan i dag.
Puss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar