onsdag 9 december 2015

Anna dagen

I dag har vi alla Annor namnsdag. Var och varannan jag känner heter Anna i tilltalsnamn eller i andranamn.
Min farmor och mormor hette Anna. Jag har en kusin som heter Anna och flera vänner.
Grattis till alla oss i dag.
När jag var barn brukade pappa komma med paket till mig på Annadagen. Inget stort och flådigt, men en chokladbit och en tidning. Jag blev glad och tyckte det var fint att bli ihågkommen.
Nu för tiden får jag komma ihåg mig själv. Man får väl vara glad så länge man lyckas göra det. En vacker dag sitter man väl här och inte kan minnas vad man heter en gång.

I dag skall lutfisken läggas i blöt och julölet skall vara klart för jäsning, enligt tradition.
Själv skall jag göra varken eller.
I dag skall jag nog sitta på rumpan och göra ingenting.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar