torsdag 3 december 2015

Som en kratta

Jag sover som en kratta på nätterna.
Vaknar hela tiden och måste upp.
Ont i ryggen, ont i knät och så svettas jag som en gris.
Jag kan inte sova med fönstret stängt för det är för varmt. Öppna jag fönstret är det skönt en liten stund och sedan blir det för kallt, eftersom jag inte kan sova med täcke på för då dööör jag.
Jag undrar om läkaren, som jag träffa i dag, kan skriva ut några sömntabletter åt mig för jag håller på att bli knäpp av att inte kunna sova.
Jag kan somna in men jag vaknar ju hela tiden.
En bra natt vaknar jag bara två eller tre gånger.
I natt har jag säkert vaknat tio gånger, MINST!
Aj, oj, stånk och stön, upp å kissa, öppna fönstret, stänga fönstret, kissa igen, aj, min rygg, aj mitt knä, en kudde under knät, bort med kudden, jag svettas ihjäl!!, brr, nu fryser jag....
Hela jävla natten!
Inte undra på att man tror att man håller på att bli tokig.
I natt har jag även varit lite nervös över dagens läkarbesök och det har inte underlättat för sömnen direkt, men jag håller på så här ändå på nätterna.
Är Jonny hemma så vaknar jag också av hans snarkningar. Ytterligare ett sömnproblem här hemma. Inte för honom, men för mig.
Ja, vem faan har sagt att det skall vara lätt att vara människa?
Nu är det i alla fall morgon och jag är vaken. Inte pigg direkt, men vaken.
God Morgon!
Typ!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar