söndag 11 november 2012

Fars dag

I dag grattar vi alla pappor som vi älskar.
Som någon skrev på Facebook så är inte alla pappor värda sin titel men de pappor som jag känner och har känt är det.
Så stora kramar till er som älskar era barn och försöker vara bra förebilder. <3
Min man grattades nyss av sina söner med tårta och Per Morbergs nya kokbok.
Vi ser fram emot god husmanskost nu fram över.
Min egen far skänker jag givetvis också en tanke idag. Precis som nästan alla andra dagar på året. Det går nästan inte en dag utan att mor och far finns i mina tankar. Man hör en sång eller så behöver man ett gott råd och vips finns de i mitt huvud. Fars dag 1992 var sista gången jag träffade min pappa. Vi hade lagat mat hemma hos honom och jag ser hur han sitter i en korgstol i hallen när vi vinkar adjö och stänger dörren. Några dagar senare var han död. Sorgligt är bara förnamnet. Den 19 november är det tjugo år sedan han gick bort.
Kram till dig min älskade pappa!




1 kommentar: