onsdag 21 november 2012

Gräsänka

I dag drar Jonny till USA och kommer inte hem förrän lördagen den 1 december.
Är det fason det va?
Här får jag gå och va för mig själv i tolv dagar,  om det tycker jag INTE!
Dessutom så har jag ont i halsen....igen....men jag är nog frisk i eftermiddag skall du se. Det är tydligen så det funkar för mig nu förtiden. Sjuk i en halv dag och sedan på´t igen.
Vad skall jag göra i helgen nu när gubben är borta då?
Jag frågade Calle om jag fick följa med honom på fest men det var tji ;)
Konstig unge som inte vill ha med sig mamma på fest va?
Äh, skojar bara. Jag hittar nog på något.
Jag skall ju göra adventsfint här hemma och försöka få någon struktur i klädkammaren där uppe.
Jag undrar om Ludde har lust att hjälpa mig med det?
Men först skall jag arbeta hela veckan och förbereda utvecklingssamtal till nästa vecka.
Viktminsknigen har avstannat och jag står still. Trist! men jag vet ju att det kan vara så. Kroppen ställer in sig på X antal kalorier /dag till slut och liksom vänjer sig vid att få lite mat. Då ställer den in sig på svält och tar inte av sina fettdepåer. Vad skall man göra i det läget då? Jag fortsätter väl som vanligt och ser vad som händer.
Jag kan inte äta färre kalorier än vad jag gör så jag måste väl börja motionera, men det är ju så trist ;)
En liten kvällspromenad varje dag räcker ju och tänk att jag har så svårt att ta mig ut.
L*A*T*M*A*S*K


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar