fredag 16 november 2012

Idagärdetfredagochjagslutartidigtjippi!

Det känns lite konstigt att vi har köpt en bil men det känns bra.
Det skall bli så skönt att ha en bil som inte har en dator som talar om för mig att-det-är-en-massa-fel-på-mig-fast-det-inte-är-det.
Håll nu tummarna att inte detta också är ett måndagsexemplar. Du som läst min blogg under alla år vet ju att vi har haft liiiite (läs mycket) otur med våra senaste bilar.
Men nu har vi köpt en japsare så nu skall ordningen bli återställd även i det här huset/garaget.

Ja idag är det alltså min tidiga fredag.
Var fjärde fredag slutar jag kl 13.00 och då ska jag förbereda utvecklingssamtal först och främst, sedan åka och handla och till sist hämta gubben vid 14.30-tiden.
Väl hemma så skall här fredagsmysas. Skiter nog i sushin eftersom Ludde skall äta hemma ikväll och han gillar inte det. Jag kan göra det någon annan dag istället.
Jag vill se den där rockmusikalen med Tom Cruise i kväll. Såg att den gick att hyra på bredbandsbolaget nu så jag tänkte flirta med Jonny och få honom att kolla på den med mig ikväll.
Han gillar inte musikaler eftersom de är så overkliga, säger han. Men sedan kan han kolla på hela säsonger av Starwars Atlantis!!?? Lite motsägelsefullt om du frågar mig :)
Vad är mest verkligt? Tom Cruise som dansar och sjunger eller människor i rymden som slåss mot andra världar och galaxer?
Boys will be boys ;)

Nu ske je ta på mä klean å färe te jobbe´.
Ha´n artun da!

Tralla la laaaaa....!



2 kommentarer:

  1. Höhöhö (ler med glimten i ögat) Starwars Atlantis, Pöss älskar dig :))

    SvaraRadera
  2. Trevlig Helg till er alla!

    SvaraRadera