söndag 9 september 2012

I sakta mak

Den här söndagen har jag inte gjort många knop inte.
Tog av mig nattsärken för 10 minuter sedan.
Fixat lite i köket, pratat i telefonen, satt i gång en tvättmaskin, vattnat en blomma...
Nu sitter jag och funderar över vad vi skall äta till middag?
Kanske man skulle ta å koka lite pepparsoppa?
Eller ska man ta å beställa mat i dag kanske?

Tänkte ge mig ut i svampskogen men jag får inte med mig någon och jag törs inte åka själv för jag har så dåligt lokalsinne.
Jag kommer villa bort mig i skogen om jag åker själv.
Jag har inte dåligt lokalsinne, förresten. Jag är helt utan lokalsinne :)
Alltid när jag går i skogen så går jag åt fel håll. Tre sekunder in i skogen och sedan vet inte jag var bilen står.
Det kan vara skönt att lulla på här hemma också.
Kolla på en film kanske?
Någon som har ett  filmtips till övers?

Längtar efter Jonny gör jag också.
Det är samma visa varje gång han åker iväg.
Jag har så oerhört tråkigt utan honom.
Jag blir nästan apatisk när han är bortrest, jag tar mig inte för någonting.
Ingenting är roligt.

En lat söndag i sakta mak.
Skönt va?

3 kommentarer:

  1. En bra film är Hunger Games, men se trailern först för allas filmsmak är inte den samma =) Men jag tycker att den är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag sett å jag gillade den. Ska låna boken av Ludde å läsa fortsättningen :)

      Radera
  2. Jag slöade hela förmiddagen...sen en timmas promenad å sen middagsbestyr!

    SvaraRadera