lördag 1 september 2012

Huvudvärk och huvudbry.

Jag vaknade med skallebang för en halvtimme sedan.
Nej! Jag är INTE bakis.....jag har en envis liten huvudvärk som sitter i bakhuvudet.
Jag hoppas verkligen att den försvinner. Vi som ska på 50 årsfest i dag.
Det var likadant förra gången jag började gå ner i vikt, då hade jag också huvudvärk och jag var tvungen att ta det väldigt försïktigt med alkoholen för den slog till i huvudet direkt.
Trots huvudvärk så mår jag riktigt gott här vid min dator. Jag älskar att kliva upp när ingen annan är vaken.
Ta min kopp kaffe och sätta mig vid datorn.
Allt är tyst och stilla.
Det är bara jag och lugnet som finns här hemma.
Ute är det en gråkall morgon, passande denna första dagen på den första höstmånaden.
Nu är sommaren definitivt slut. Sorgligt och skönt på samma gång.
Nu längtar jag till julen, redan.
Jag längtar inte efter alla dessa mörka veckor före jul när Jonny skall vara bortrest den mesta av tiden.
Han åker till USA på tisdag och stannar borta till nästnästa lördag.
Han skall resa till Irland igen, sedan Kina och ännu en USA-resa samt småresor i Sverige.
Jag gillar inte att vara ensam, men det vet du ju redan.

I dag skall vi på fest, som sagt, men jag vet inte vad jag skall ta på mig??
Jag tänkte ta min svarta klänning men jag vet inte om det passar på en logfest och tänk om det blir för kallt?
Mina jeans kan jag ju ta men då vet jag inte vad jag skall ha på mig upptill??
Jag skulle ha åkt på Gränby ändå i veckan, nu ångrar jag mig.
Eller så tar jag min svarta klänning, men vilka slor skall jag ha till??
Grrr.....
Man skulle varit man. Jonny tar sina nya jeans och sin rutiga skjorta och sneakers...KLART!!
Jag har ju så in i helvete med kläder, något borde jag ju kunna sätta på mig som passar på en vanlig fest på landet. HERREGUD!
Jag känner ju inte människorna som skall dit, jag känner ju knappt värdparet och födelsedagsbarnet. Det är väl därför som jag är så nervös.
Det löser sig väl, annars så får jag åka nakenfis precis som jag brukar när jag inte hittar något att ta på mig.
Lätt som en plätt!!
Det är den här klänningen som jag snackar om.
Fast med lite tjockare tajts och andra skor.
Vad tror du?
Funkar det?

2 kommentarer:

  1. Jaa då det funkar. Har du en varm koffta så blir det perfa. eller tjockare tajts och en skarf/halsduk för att göra det lite mer höstigt.
    Någonting stickat så blir det höst dir.
    puss ha så kul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar, den hjälpte mig att känna mig fin igår på festen

      Radera