tisdag 13 december 2011

Jullistan

Det är bara 1½ vecka kvar och jag har inte gjort min lista ännu. Alltså min jullista som aldrig har klarat mig utan....ja men alltså LISTAN där jag skriver upp alla julklapparna, all julmat som skall köpas och lagas, allt godis och alla kakor som skall bakas och alla vrår som måste städas. Det fattar väl vem som helst att att man inte kan fira en vettig jul utan att först göra en jullista!? Daaa...
Alltså, här kommer min jullista, inte precis hela men ett utdrag så du fattar vad jag snackar om ;)
Baka:               Godis:
Biskvier                  Knäck
hallongrottor           Nougater
plättkakor
bregotter
rullrån
chokladbollar
pepparkakor

Mat/dryck att laga:
Janssons frestelse     sillfrossa          
Julskinka                  köttbullar
mumma                      tomtegröt
snaps                        revbensspjäll    

Oj, oj, oj.....det är en hel del kvar att göra....kul va? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar