lördag 31 december 2011

Nyårslöftet

Årets nyårslöfte låter så här:


2011 var ett underbart år och det bästa förra året skall bli det sämsta nästa år.
Jag lovar mig själv att fortsätta att göra sån´t som jag mår bra av.
Det skall bli många fler konserter i år och fler festivaler.
Jag skall umgås med människor som jag gillar och som delar mina intressen för musik och glädje. Jag skall ägna mycket tid åt sådant som får mig att skratta.
Det betyder fler tjejhelger, after works, parmiddagar och fester.


När det gäller arbetet så skall jag lägga energi på sådant som går att förändra istället för att gnälla på saker som inte jag kan göra något åt. 
Sätta barnen i fokus och sprida arbetsglädje omkring mig.


Jag skall försöka motionera mer detta år än förra.
Jag menar med små steg. Gå promenader och börja cykla till arbetet.


Jag hoppas att 2012 blir ett år i glädjens tecken. Ett år då alla får vara glada och må bra.
Man kan aldrig förändra någon annan människa än sig själv.
Det är bara jag som kan få mig själv att må bra, detta är någonting som jag måste påminna mig själv om hela tiden.
Mår inte jag bra så kan jag inte få någon annan att må bra heller.
Om jag inte älskar mig själv så kan jag inte älska någon annan heller.
Detta skall bli mitt mantra nästa år.

Jag skall unna mig det goda i livet.
Goda viner, god mat och goda vänner.


Jag skall gå på bio oftare för det gillar jag och det gör jag alldeles för sällan.
Jag skall lära mig göra egen sushi också....jag menar....hur svårt kan det vara?


Gott Nytt År från Maigiz

1 kommentar:

  1. GOTT NYTT ÅR fina Maggan :). Låter som perfekta och härliga nyårslöften :). KRAM <3

    SvaraRadera