lördag 10 december 2011

Pigg och allert

Stavas det så? allert? allärt?...äh, du vet vad jag menar.

Jag har sovit över tio timmar i natt och jag har ingen tandvärk i dag.
Nu skall jag leta efter ett bra rcept på hallongrottor och sedan skall här bakas.
I går köpte vi lite mer julklappar och om vi orkar så ger vi oss ut i dag igen.
Luddes "stora" paket saknas så vi måste bege oss ut på en inspirationsrunda.
Men först skall jag baka hallongrottor och hänga tvätt.
Jonny skall också sättas i arbete :) men jag vet inte riktigt vad ännu.
Jag är rädd att han börjar gråta om jag nämner balkongen och jag vill ju inte förstöra hans dag men balkongen behöver verkligen en makeover, en total makeover!!

I kväll skall vi på fest till Årsta, det skall bli roligt.
Jag tycker ju om fester som du kanske har förstått :)
Jag köpte en ny kjol och tröja i går som jag tänkte ha på mig.
Baka!
Städa!
Handla!
Party!
Så ser min lördag ut. Vad skall du göra i dag då?

:)

3 kommentarer:

  1. Städa.... sen vet jag inte

    SvaraRadera
  2. Marina Östergren10 dec. 2011 15:20:00

    OBS! Detta skriver jaginte för att märka ord eller vara en messerschmitt ;-)... Men alert stavas med ett l. Anledningen till att jag "måste" kommentera detta är att våra cockrar vi hade kommer från en kennel som heter Allerts. Det var meningen att det skulle syfta på att deras hundar var alerta men de stavade fel på ansökan och så fick det bli som det blev. Tycker det är en gullig historia bara :-) Kram på dig i julstöket! / Marina (som är allt annant än alert just nu...)

    SvaraRadera
  3. Haha... det är bra Marina. Jag tyckte att det blev engelska när jag bara stavade med ett l. Men det är väl antagligen ett engelskt ord så...
    tack för kommentaren. Jag gillar att få kommentarer på min blogg :)

    SvaraRadera