torsdag 1 december 2011

Kort vecka

Man skulle alltid vara ledig på onsdagar för då skulle veckorna alltid kännas så här korta.
I dag är det redan torsdag och jag jobbar halva dagen (plus ett kvällsmöte men det är bara två timmar) Visserligen så har jag massor att göra så jag lär inte komma från jobbet före kl 15 men ändå :)
Näääästan halvdag också är det bara fredagen kvar, sedan är det helg igen.
I helgen så bara måste jag få ändan ur vagnen och baka lite julkakor och koka en panna knäck.
Tiden går ju så himla fort nu fram till jul.
I dag får man öppna första luckan i julkalendern! så nu har jag bara 23 dagar på mig att göra allt som skall göras till jul. T ex mysa, koka knäck, tända ljus, pynta, dricka glögg mm mm.
Ja, det är mycket att stå i när julen kommer :)
Men nu har jag inte tid att sitta här och drömma mig bort i pynt och pyssel, jag har visst ett arbete att sköta också.
Man borde få vara ledig med full lön i hela december, tycker jag.
Jag får ta mig ett snack med min fackliga representant i dag. Hon borde kunna göra något åt saken kan man tycka ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar