onsdag 12 juni 2013

Så var det det här med vikten igen då...


Nu har jag hållit vikten i tre månader.
I tre månader har jag gått upp och sedan ner ca  två kilo så det är väl att hålla vikten.
Jag har svårt att hitta motivationen att gå ner i vikt.
Jag hittar gärna anledningar till att käka en tårtbit eller ta ett glas vin.
Precis sådana saker som man inte "får" göra om man har tänkt sig att gå ner i vikt.
Har funderat på det där med att fast två dagar i veckan men jag kan inte riktigt förstå hur jag skall orka det när jag arbetar.
I mitt jobb krävs det att man kan ge 100% hela tiden.
Jag tror inte att jag kan jobba och leva på 500 kalorier på en dag och samtidigt vara en tålmodig pedagog med barnen.
Jag får börja röra på mig mer. Ta kvällspromenader, cykla mm mm.
Jag har kommit till en vägg nu med en enda dörr på och på den dörren står det motion. Jag kommer inte vidare om jag inte öppnar den dörren och börjar motionera.
Det är inte bara för att jag är lat som jag inte rör på mig, min kropp har ju ont överallt också, men förhoppningsvis kanske värken går över lite mer om jag går ner lite till i vikt.
Allt hör samman.
Jag brukar skylla på Jonny att jag inte tar kvällspromenader. Skulle jag få med mig honom så skulle jag också komma ut men jag måste lära mig att det är JAG som måste bestämma det själv.
Jag kan inte göra allt hand i hand med Jonny. Vissa saker här i livet måste jag ta ansvar för själv.
Det är MITT liv och det är JAG som vill gå ner i vikt.
Femton kilo till...eller i alla fall tio.
Fast femton kan inte vara så jäkla svårt. Ett kilo i taget, femton gånger. Det låter väl plättlätt va?
Borde vara kirrat till jul om jag lägger manken till.
Kom igen lilla Maggan och lägg en manke till nu!!
Jag håller en tumme för mig själv.
Hejja mig :)

Det sitter i skallen det här med bantning.
Har man det inte i skallen så funkar det inte att stå emot frestelser.
Tumme å skalle, det skall nog gå bra det här :)

Jonny har kommit fram hel och ren till Mexico efter nästan 24 timmars resa. Det är skönt med Facebook ibland så att man blir uppdaterad på hur nära och kära har det.
Själv skall jag snart dra på jobbet och avverka en arbetsdag där.
Solen kommer och går så det blir lika svårt som alltid att veta vilka kläder man skall ta på.
Onsdag i dag alltså. Efter lunch har man gjort halva arbetsveckan. Fort var det gjort!
Ha en bra dag alla.


5 kommentarer:

  1. Heja dej Maggan! Gör det inte så svårt...Gym å Zumba å sånt som kräver att du ska ta dej någonstans när på kvällar å ledig tid. Börja med kortare promenader direkt före eller efter middage...kanske bara 20-30 min. från början för att sedan öka tiden. Det är ju så klart bra om du blir varm å svettig...det ökar förbränningen...även om du inte gillar att svettas.:O) Skaffa gåstavar...dom är jätte bra, du får upp farten å flåset snabbt! Jag måste oxå röra på mej mer...by the way! <3

    SvaraRadera
  2. Hittar man nån träning som är rolig så är det inte svårt att ta sig iväg. Ta med dig träningskläderna och häng med och prova på zumba imorgon. Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Skit i å träna å ta en bulle! ;)
    // Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha....näru Nina. Inte om jag skall gå ner femton kilo till jul inte. Då blir det skralt med bullar :)

      Radera