måndag 24 juni 2013

Myggbett, tvätta bil och packa.

Jag fick årets första myggbett i helgen.
Jag håller på att bli vansinnig.
Det kliar överallt.
Jag har två på mitt högra knä, ett på låret, två på ryggen, ett i huvudet.
I natt svettades jag PLUS att det kliade överallt.
Tror du jag kunde sova bra?
NÄ, just det!

Trodde jag började kl 07.30 i dag men det visade sig att jag inte börjar förrän kl 08.00 så nu fick jag en halvtimme till att surfa och dricka kaffe på.

Jag hinner inte Zumba i dag heller.
Jag måste handla och städa här hemma. Tvätta och förbereda oss för vår nästa minisemester till helgen.
Vi åker på torsdagsmorgon och kommer hem söndag.
Fyra dagars packning att planera.
Tvätta bilen också, den här FÖR grusig och smutsig invändigt.
Man vill ju inte åka på fin minisemester i skitig bil.
Jonny skall åka till Arlanda i dag och få en ny resväska eftersom den här gick sönder när han reste från Mexico. Det är alltid mycket att stå i tycker jag. Aldrig en lugn stund :)

På fredag kommer Calle hem från Grekland men då är inte vi hemma så jag får pussa på honom på söndag istället. Mammas lilla kille har varit borta i snart 14 dagar. Jag saknar honom.
Nästa vecka är alla hemma igen och ordningen återställd.

Måndag igen då. Mulet i dag men ganska varmt. Redan 20 grader.
Samma klädproblem varje morgon.
Å myggbetten kliar å kliar.
Kan ingen smart människa uppfinna något som gör att myggbetten inte kliar??
Hur svårt kan det vara?

2 kommentarer:

  1. Afterbite på Apoteket ! Det funkar!
    //Nina

    SvaraRadera
  2. Tick Tack Nina. DET ska jag köpa i går :)

    SvaraRadera