söndag 11 november 2012

Ny bil och fars dag

I dag skall vi ut och kolla på bilar.
Eftersom jag råkade köra på en stolpe på Gränbys parkering förra helgen och därmed trycka in båda dörrarna på höger sida..... ( jag betackar mig roliga kommentarer) så har vi numer en kvaddad bil.
Fyra tusen i självrisk skulle det kosta att lämna in bilen var första beskedet. I fredags åkte Jonny för att besiktiga skadan och då sa de att det inte var någon idé att laga bilen. De dömde ut den och istället får vi pengar till en likvärdig bil. Vi vet inte riktigt hur mycket en likvärdig bil är värd men det var ett ganska glatt besked ändå eftersom det är en hel att göra på bilen inom den närmsta tiden. Vi har inte gjort tiotusenmila servicen ännu och det kostar ju inte gratis plus att det är en del andra smågrejer på bilen som måste fixas.
Vi ger oss ut bland stadens bilhandlare idag alltså. Jonny vill ha en SUV. Vi får se var det slutar?
Farsdsgsmiddagen hoppar vi över eftersom vi hade stor middag här hemma i går. Det står en tårta och väntar till eftermiddsgskaffet i alla fall.
Jag vill se reprisen på Så mycket bättre i dag.
Vi skippar nog köksmässan i Älvsjö.
Hade varit roligt men... näe.
Det tar upp hela söndagen och det vill inte jag, dessutom så borde vi redan varit på väg till Stockholm vid det här laget men här ligger vi som två slöfockar.
God morgon!

1 kommentar: