tisdag 27 november 2012

Jag vill inte vara sjuk

Jag får ångest av att ligga här som en padda.
Jag får dåligt samvete för att jag inte gör någon nytta utan ligger i soffan och glor på Play-kanalerna hela dagen.
Jag vill vara frisk, åka på IKEA och köpa gardiner, handla, fixa adventsfint.
Jag får ångest av det här.
I dag mår jag ännu sämre än i går.
Men jag verkar inte ha någon feber i dag dock. Skönt.
Minus i dag :) för första gången på länge.
När jag blir frisk så måste jag börja röra på mig.
Hur svårt kan det vara att ta sig ut på en kvällspromenad då?
Jag vill gå ner några kilo till innan jul så att jag känner mig peppad att inte trycka i mig en Aladinask om dagen.
Äta gott och bara vara liiiiite onyttig i jul är mitt mål.
Ååååå....jul.....nu får jag prestationsångest igen. Vad är det med mig i år? Jag hinner ju ingenting.
Jag måste orka fixa lite i helgen så att jag känner att jag är på G.
Kanske handla ett par julklappar och baka en liten kaka eller två. Det behövs så lite för att jag skall känna att jag är med på jultåget.....Tuuut! Tuuuut!
Jag är sjuk och här sitter jag kvart i sju på morgonen och har ångest över att jag inte gör någonting. Vad är det för fel på mig?

Säg åt mig att jag skall gå och lägga mig igen och att jag kommer hinna det jag ska/vill.
Säg åt mig att det kommer bli en bra jul även om jag inte hinner/orkar göra en Ernst-jul.



2 kommentarer:

  1. <3Käre värld....! Det är klart att det blir bra..bara du vilar och blir frisk och får energi! Sen gör du bara det du tycker är kul. Skicka inga julklappar till oss...vi ska ju ändå inte vara hemma. Tänk sån panik jag har då....som kommer att missa hela julen i år. Jag har nästan färdigpyntat mitt i all röra bara för det!<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men killarna vill väl ha julklappar även om de inte skall vara hemma.

      Radera