måndag 12 november 2012

Lång dags färd mot natt

I dag är det en sån där härlig måndag. Först jobba hela dagen och sedan avsluta med ett APT.
Tolv timmar på raken, snacka om rivstart på veckan.
Men sedan blir det en stilla lunk fram till helgen.
En liten inskolning på jobbet. Lite tvätt att ta hand om här hemma.
Borde ta tag i cyklingen igen. Det är så lätt att "glömma". Fy fasen vad lat jag är.
Jag måste på IKEA i morgon och köpa tavellister. Jag skall dekorera köksväggen med lite snygga kokböcker är det tänkt.
Scorett kanske har mina snygga stövlar hemma, eller så får jag lov att vänta tills lön med att köpa dem?
En vanlig vecka framför mig alltså. Det känns bra. Men först skall jag avverka den här långa måndagen.
Det kommer, som sagt, bli en lång dags färd mot natt.

1 kommentar:

  1. Hoppas du får en bra dag trots att den blir lång! <3

    SvaraRadera