onsdag 28 november 2012

Hur mår jag?

-Jag känner mig bättre, sa jag till Calle i går kväll.
-I morgon kommer du att börja hosta, svarade han mig då å tror du inte på f...n att han hade rätt.
Jag hostar i dag, det lilla jag kan för min rygg säger stopp och belägg när jag försöker hosta.
Jag har ju ont i ryggen varje morgon ca en timme efter att jag vaknat.
Jag tror att det är min Tempurkudde som gör att jag får så jäkla ont i ryggen varje natt.
Ja ja men nu hostar jag i alla fall, precis som sonen förutspådde. Han låg ju förra veckan i den här förkylningen så han visste väl vad som skulle komma.
I dag måste jag åka och handla även om jag inte mår bra för nu dammar det när jag öppnar kylskåpet.
Ludde handlade lite på cykeln i går men det går inte att ta hem toapapper, mjölk, flingor mm mm på pakethållaren så jag masar mig ut i eftermiddag.
Så kommer vi till den eviga frågan när man är hemma och är sjuk: Tror jag att jag kommer att kunna jobba i morgon? Att försöka veta det nästan ett dygn innan är ju jättesvårt.
Men samtidigt så behöver kollegor veta det så fort som möjligt för att kunna boka en vikarie....*suck*....jag vänta med att bestämma mig till efter lunch i alla fall. Klockan sju på morgonen är det nästan omöjligt att veta hur jag mår.
Jag får försöka ta en promenad runt kvarteret i dag, då brukar man kunna känna hur man mår, när man rör lite på sig.
Annars blir det väl en stillsam dag i soffan igen. Jag har kollat på hela säsongen av Triny och Susanha stylar om Sverige. Jag lipar varje gång när de nystylade tanterna kollar sig i spegeln för första gången.
Men först kaffe och surf.
God Morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar