fredag 4 december 2015

Lycklig och skitskraj

Nu när jag fått svar på mina frågor och min väntan är över så vet jag inte riktigt vad jag känner?
Lättnad? Ja, såklart!
Det dröjer ytterligare två månader innan jag får en operation så min väntan är inte riktigt över ännu, men att veta vad jag väntar på är ju underbart och att ha ett slutdatum är ännu bättre.
Nu när jag fått det jag ville känns det bra och hemskt på samma gång.
Nu SKALL jag operera mig och jag är jätterädd för det.
Alltså SKITSKRAJ!!
Du anar inte vad läskigt det är!
De skall såga och hacka i mitt knä!!
Jag som är så rädd för sår och blod och knivar....
Ångrar mig nästan att jag dragit igång den här karusellen....ärå!
Eller?
Jag måste fokusera på det positiva, sa Ludde åt mig i går.
Att jag kommer kunna gå utan att få ont.
Tänk att kunna promenera utan att varje steg är aj, aj, aj, aj......
Tänk att kunna gå på stan och shoppa! Vilken lycka!
Jag kommer kunna dansa igen!
Kanske åka lite skidor i fjällen.
Vanliga saker som är självklara för de flesta, men inte för mig.
Om ett år kanske jag är frisk igen. 50 år och utan smärta!
Vilken lycka!
Tror nästan inte att det är sant!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar