söndag 27 december 2015

Det känns lite sorgligt

Flera veckor av förberedningar,
Det har hämtats granris från skogen, byggts machallhållare, gjorts inköpslistor, planerats julklappar, städats och fejats.
Nu är allt över.
I går åkte svärisarna hem och i dag åker killarna.
Vi stannar väl ett par dagar till för att sedan åka hem och fira nyår med vänner.
Funderar på om jag skall plocka bort lite jul redan nu så att vi inte har allt kvar nästa gång vi kommer ut.
Det känns lite sorgligt att julen redan är slut.
Men jag kan inte säga något annat än att den har varit supermysig.
Lugnt och skönt och inget stress och jäkt.
I dag skall jag bara vara när alla har åkt hem. Titta på några repriser av sån't jag velat se i julhelgen men missat.
Tex Downton Abbey julspecial...
I morgon kanske jag har mer energi till att göra någon nytta....
...kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar