fredag 14 juli 2017

Fredag igen

Veckorna går fort ändå, fastän man är hemma.
Men det är väl för att vi försöker göra saker hela tiden.
I dag T ex kommer Jonny hem från Ludvika och Ida tillbaks från Stockholm.
Ida fyllde år i förrgår så jag och Ludde skall bjuda på födelsedagsmiddag.
Ida har önskat sig hemmagjorda hamburgare som vi skall grilla ute.
Men då måste vi göra fint i paviljongen först.
Flytta gamla grillen och ställa dit den nya, möblera med de "nya" möblerna och pimpa hela paviljongen så att vi vill sitta och mysa där i kväll.
Någon borde klippa gräset men jag får inte fram gräsklipparen bakom allt bröte ute i boden.
Jaja, det är väl ingen som dött av lite för långt gräs.
Skåpet som jag målade i går blev jättefint, vitt och med nya knoppar.
Det är redan inrett och klart.


Å i dag skiner solen.
Lite kallt i blåsten dock, men efter att ha kollat på syrrans film från hennes brygga i går, så är jag glad att jag inte är i Jämtland just nu.
Huuuuga! 5 grader, regn och snålblåst.
Här kan man i alla fall gå i linne och shorts. 
Sitter just nu på trappan och dricker mitt morgonkaffe i solen.
Det gäller att ta vara på stunderna. 
God morgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar