måndag 2 december 2019

75%

I dag börjar jag arbeta 75%.
Det känns lite nervöst, vet inte riktigt hur jag skall orka. Jag är ju helt slut efter bara fyra timmar på arbetet, och nu skall jag arbeta två timmar till.
Inte mår jag bra heller. Min hosta är fortfarande kvar och båda mina öron turas om att värka och ha lock.

Vi hade en mysig helg i Hållen då både Knut och Calle kom till oss. De hjälpte till att fixa julfint ute och vi spelade spel och lyssnade på julmusik.
Men hur mysigt vi än har så är det någon som fattas hela tiden.
I går när killarna åkt hem så var jag ledsen nästan hela tiden.
Det var en riktigt jobbig eftermiddag och kväll.
Men det är som att jag hela tiden måste vara starkare än jag är.
I dag går jag upp och skall arbeta 75% och jag vet ärligt inte hur det skall gå?
Sitter här med mitt kaffe efter en crappy natt och undrar hur dagen skall gå?
På jobbet försöker jag verkligen ge 100 procent när jag är där. I mitt jobb kan man inte ta det lugnt. Det är allt eller inget som gäller. Små barn skiter fullständigt i hur du mår. Kan man inte ge järnet så har man inget där att göra och det är därför som jag sitter här och är lite nervös nu.
Helst skulle jag vilja ta två Propavan, krypa in under täcket och sova hela dagen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar