torsdag 1 februari 2024

Hemkört

En gång i veckan beställer jag hem mat från ICA. 
De senaste veckorna har det varit från Kvantum på Gränby.
De tar just nu 69kr för att köra hem mina varor och bära upp dem till min dörr.
Så värt det är…
Slippa bära själv. 
Slippa släpa hem mjölk, dricka, youghurt, tvättmedel, sköljmedel och andra tunga grejer så att armarna känns som orangutangarmar till slut.
I dag kom de 07.20 med sex kassar. 
Inte så mycket färsk mat den här veckan, utan mest torrvaror, en massa olika mjölksorter, lite grönsaker och frukt samt städ och duschgrejer.
Det är lite dyrare produkter när man beställer online,  men för oss blir det billigare i längden för jag handlar bara det som står på listan och inte en massa annat. 
Ibland klickar jag i någon extra vara som finns på kampanjpris eller till stamkundspris.
Jag handlar för ca 1000-1500kr i veckan.
Det tycker inte jag är jättedyrt.
Jag älskar när mitt kylskåp ser ut så här 😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar